maandag 14 mei 2007

Voorlopige Ontwerp IBP projecten ter inzage vrij gegeven.

Vandaag zijn de 3 IBP projecten: Den Uil plein/FlorisVosstraat, Simon Stevinweg/Snelliuslaan en Insulindelaan aan de bewoners tijdens een inloopavond in het gemeentehuis gepresenteerd.

Met de bezwaren van de bewoners zouden in dit ontwerp rekening gehouden zijn.

Op individuele basis, micro nivo gesproken, zijn er aanpassingen gemaakt nav de opmerkingen van de bewoners tav de gepresenteerde plannen tijdens de voorlichtingsavonden.

Echter, macro verandert er niets. Dezelfde contouren als voorheen. Er zal 50% meer verkeer door de Johannes Geradtsweg geperst gaan worden. Koste wat het koste. De bewoners zullen om moeten rijden zodat de Mediapark bezoekers en transito verkeer ongehinderd rechtdoor zal kunnen rijden (tenminste, volgens de berekeningen van de gemeente, gebaseerd op oude getallen en discutabele modellen.....).

De inspraak avonden zullen begin Juni worden gehouden. U zult hiervoor door de gemeente worden uitgenodigd.


Hierondere enkele foto's genomen van de tekeningen van de nieuwe plannen. Deze tekeningen zullen ook binnenkort op de website van de gemeente beschikbaar komen. Hier alvast een voorproefje, kunt u even checken hoe eea voor uw deur aangepast is.

Snelliuslaan: Het rondje rond het plantsoen blijft in het plan. De bereikbaarheid van en naar Noord wordt hier zo goed als geblokkeerd. Het plantsoen wordt verminkt en omgevormd tot opstelstrook voor wachtend, invoegend, rondtollend verkeer.































De Simon Stevinweg. Ook hier wordt de toegang tot Wijk Noord afgesloten. Omrijden naar de Jacob van Campenlaan als je erin of er uit wilt. Kom je vanuit de Simon Stevin weg en wil je naar het westen, dan zul je eerst moeten insteken doorhalen en af laten glijden via het Jing Jang pleintje dat bij de Floris Vos straat hiervoor zal worden ingericht. Veel verkeersbewegingen voor een eens zo simpel tochtje.














Dan het Den Uyl Plein. Dit wordt omgetoverd in een grote asfaltvlakte met 5 rijbanen en lange opstelstroken, dicht onder de huizen langs. Landschappelijk wordt de entree van Hilversum hier danig verminkt. Parkeerplaatsen verdwijnen. Autos zullen voor het rode licht met ronkende motoren staan te wachten totdat ze de stad in kunnen, want de file gaan we nu wel uit de stad weren met de intelligente stoplichten. De fietsers hadden eens voorrang in een fietsvriendelijke stad. Nu worden ze onderworpen aan de nukken van de verkeerslicht installatie. Voor de bushalte zul je naar de dagcamping moeten lopen. De Larenseweg krijgt eindelijk een doorgetrokken ventweg totaan de laatste huizen. Dat is een positief punt, maar daar heb je het IBP niet voor nodig.
Fietsers worden ook op het Floris Vos draaiplein vogelvrij verklaard. Het fietspad houdt daar even op te bestaan..
Autos komende vanuit de Floris Vos straat zullen haarspeld bochten kunnen oefenen waar ze tijdens de vakantie in de Alpen veel profijt van zullen hebben...


















Tot slot de Insulinde laan.
Ook hier veel asfalt en een vreemde constructie voor de haal breng faciliteit van de school. Geen turbo rotonde, wel een immens grote kruising met stoplichten. Het is maar zeer de vraag of de berekende verkeersstromen hier afdoende mee gediend worden.


Geen opmerkingen: